Здравейте колеги. Оглеждам се за 156ици и по-специално дизеловите мотори. Никога не съм карал дизел и не съм много наясно как стоят нещата там, затова искам да попитам как са като поддръжка двата мотора при 156-1.9 и 2.4 jtd, също и кой е по надежден, здрав и т.н. Освен това като как са 156иците като цялостна поддръжка. Горе-долу съм запознат с "капризите" на италиянските машини, но все пак мисля, че има какво да науча за Аlfa специално. Мерси предварително.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Покупка на Alfa 156, 2.4 или 1.9jtd
Collapse
X
-
Ако си по-спокоен шофер 1,9, ако искаш вървене 2,4. Едва ли и 1,9 е умреляк, но в сравнение с 2,4 се очаква да е по-зле. Иначе моите наблюдения са, че 1,9 е по-лесен за поддръжка заради 1 цилиндър по-малко, а и харчи по-малко при спокойно каране. Е, аз съм с 2,4 и бих го сменил само с по-голямИначе поддръжката им не е особенно евтина, а на 2,4 е мъка ако се опитваш сам. Всичко е яко нагъчкано.
-
Първоначално публикувано от pakumba Покажи съобщениеАко си по-спокоен шофер 1,9, ако искаш вървене 2,4. Едва ли и 1,9 е умреляк, но в сравнение с 2,4 се очаква да е по-зле. Иначе моите наблюдения са, че 1,9 е по-лесен за поддръжка заради 1 цилиндър по-малко, а и харчи по-малко при спокойно каране. Е, аз съм с 2,4 и бих го сменил само с по-голямИначе поддръжката им не е особенно евтина, а на 2,4 е мъка ако се опитваш сам. Всичко е яко нагъчкано.
и там е нещо страшно. И при 2.4jtd ли се вади мотора за смяна на ангренаж?
Почти сигурно е, че ще се прави ремап, на който и да е от двата дизела, така че ако може да кажете как се държат след чипване ще съм благодарен
Comment
-
не, не се вади мотора за ангренажа. Само се пуска надолу заради външните ролки. А стартер, алтернатор са отзад и е много кофти. Иначе моята нарочно не я мапвам, защото съединителя ми няма да устиска, това е сигурно, чакам го да умре и тогава. Освен това 2,4 след ремап нещо износват вътрешни карета и там има лека драма, понеже нещо си чашката се износва също и т.н. и засега цената на цяла полуоска е 900 кинта, но това е само след ремап. Иначе мен си ме устройва и така как върви, а и харчи прилично извънградско 5,5-6,1 без да се нервирам, ако караш супер лекичко и целта е най-нисък разход- докарвал съм го до 4,7. В града карам в час пик, харчи ми 8-8,2-3 като минавам през задръстванията, днес дойдох по околовръстното от борово до кат с разход 6,6.
п.с. аз съм с либра, но моторите са еднакви.Last edited by pakumba; d.m.y г., 11:49.
Comment
-
Първоначално публикувано от Kuku Покажи съобщениеНа 'Bravo HGT' не му се вади мотора за смяна на ангренаж, а само се откача от едната страна - така е и на 156.
То зависи от майстора де - внимавай къде ще водиш Алфата
Има стотина теми за чипване на дизеловите двигатели - супер се държатХаресал съм една в мобилето, но ме притеснява цената-2700лв, 2.4jtd е мотора. За тия пари незнам дали няма сериозна драма, щото ми се виждат малко, пък и продавача е готов на коментар.
Харесах и една 145ца 1.9jtd 2000год. с фейслифта отпред, предполагам мотора е същия като на 156 или се бъркам?Last edited by smokie; d.m.y г., 12:03.
Comment
-
Колега нека те посъветвам като "почти" безпристрастен към марката потребител..
Първата алфа в която се качих и карах и на която съм собственик е именно 156 2.4... От тогава (близо 5-6 месеца) станах много зарбиен,карах и бензиновите версии и също и мотора 1.9 м/у който се двоумиш.
Както прочетох някъде в една от темите тук някой беше казал,цитирам по спомен : "Не можеш да сравниш звука от 5 цилиндъра на 2.4 с този на бензиновя мотор или на 1.9 мотора"
Взимай 2.4 и просто не му мисли... а колкото до цената която е обявена... срам ме е да кажа аз за колко я взех...
1.9 няма да ти бърка толкова в джоба по отношение на гориво и др...
2.4 - няма да се замисляш колко ти бърка в джоба
Другото колегите преди мен го казаха
Успех !
Comment
-
Колега преди имах 145 1.9 JTD, а сега имам 156 2.4 JTD. Разликата в цената на годишната поддръжка e от 2 до 3 пъти по-голяма за 156 с 2.4 JTD от тази на 145 с 1.9 JTD
Спор няма, 156 2.4 JTD е по-добрата кола, но иска дълбок джоб за да и се радваш.Last edited by M.Gruev; d.m.y г., 16:39.Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
Alfa Romeo 164 3.0 V6
Comment
-
Първоначално публикувано от smokie Покажи съобщениеАми Бравото последно лятото го водих при Лисан за смяна на ангренаж, ролки и т.н. и съм доволен, така че мисля и за Алфата да се доверявам на тяхХаресал съм една в мобилето, но ме притеснява цената-2700лв, 2.4jtd е мотора. За тия пари незнам дали няма сериозна драма, щото ми се виждат малко, пък и продавача е готов на коментар.
Харесах и една 145ца 1.9jtd 2000год. с фейслифта отпред, предполагам мотора е същия като на 156 или се бъркам?155 1.7ts... 146 1.9jtd...155 Q4...156 1.9jtd Q4
Powered by ...sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от MoLoX Покажи съобщениеКолега нека те посъветвам като "почти" безпристрастен към марката потребител..
Първата алфа в която се качих и карах и на която съм собственик е именно 156 2.4... От тогава (близо 5-6 месеца) станах много зарбиен,карах и бензиновите версии и също и мотора 1.9 м/у който се двоумиш.
Както прочетох някъде в една от темите тук някой беше казал,цитирам по спомен : "Не можеш да сравниш звука от 5 цилиндъра на 2.4 с този на бензиновя мотор или на 1.9 мотора"
Взимай 2.4 и просто не му мисли... а колкото до цената която е обявена... срам ме е да кажа аз за колко я взех...
1.9 няма да ти бърка толкова в джоба по отношение на гориво и др...
2.4 - няма да се замисляш колко ти бърка в джоба
Другото колегите преди мен го казаха
Успех !четири години си праих кефа постоянно с ХГт-то, което си имаше и съответната цена. Мисля малко да се отдам на икономия в тая криза
в сравнение с бравото и 2.4 ще ми се стори икономично, а пък 1.9 няма да ми се верва просто
та май с мотора го реших да е по-слабия. Сега за купето вече се чудя-дали да е 145 или 156?
Comment
-
давам ти малко инфо-моята 156 2.4 136 коня я взех преди около 2 мес.Миналата седмица и смених ремъци,ролки,водна помпа и някаква помпа на съединителя-420 лв,цена която мисля никак не е лоша.имам за смяна горен носач,провериха цените и ми обявиха че започват от около 70 лв нагоре.И на мен ми е първи дизел и на бензин едва ли ще се кача вечеRenault Laguna 1,9 dci
Comment
-
Първоначално публикувано от smokie Покажи съобщениеЗа звука на петака срещу четири цилиндровия знам много добре. За съжаление обаче знам как е като сравнение и поддръжката на двата. Дебел си е петака откъм работа за всяко нещо, съдейки по сегашния ми кошник. Точно тва май ме навежда към мисълта за по леката присъдачетири години си праих кефа постоянно с ХГт-то, което си имаше и съответната цена. Мисля малко да се отдам на икономия в тая криза
в сравнение с бравото и 2.4 ще ми се стори икономично, а пък 1.9 няма да ми се верва просто
та май с мотора го реших да е по-слабия. Сега за купето вече се чудя-дали да е 145 или 156?
ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.
Comment
-
Първоначално публикувано от bager Покажи съобщениеРазликата в цените на окачването при двата модела е в пъти, в минус за 156, естествено! А щом търсиш икономия, която се изразява не само в гориво, то 156 е в по-неизгодна позиция.
А относно чипиране, може ли някой да ми даде телефона на бобо, че съм го затрил някаде?
Comment
-
само едно се чудя, щом целта е макс икономия защо избра дизел? Нафтата си е 2,5 легално, сега идва зима и ще се иска или разни алпин дизели или добавки в нафтата, маслото за тези коли е 5/40, демек от "скъпото" в сравнение с 10/40, имат доста повече чаркалак около ремъците- демпрефна шайба, тресчотка на алтернатора, демпфер на обтегача на алтернаторния ремък, маховик, айде дюзи няма да ги бройм, защото рядко правят проблем и все пак..., дизела си търси голям и хубав акумулатор, . Щом целта е икономия, вземи си бензинка и или газ, или метан за съвсем тънкана.
Comment
-
Първоначално публикувано от pakumba Покажи съобщениесамо едно се чудя, щом целта е макс икономия защо избра дизел? Нафтата си е 2,5 легално, сега идва зима и ще се иска или разни алпин дизели или добавки в нафтата, маслото за тези коли е 5/40, демек от "скъпото" в сравнение с 10/40, имат доста повече чаркалак около ремъците- демпрефна шайба, тресчотка на алтернатора, демпфер на обтегача на алтернаторния ремък, маховик, айде дюзи няма да ги бройм, защото рядко правят проблем и все пак..., дизела си търси голям и хубав акумулатор, . Щом целта е икономия, вземи си бензинка и или газ, или метан за съвсем тънкана.Giulietta 1,6 JTDm 2013
156 SW 1,9 JTD 2003
Comment
Comment